نشانه های اولیه سرطان خون در کودکان - 10 مورد از علائم لوسمی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

نشانه های اولیه سرطان خون در کودکان - 10 مورد از علائم لوسمی | پزشکی


خیلیی از علامت های سرطان خون در بچه ها علامت های مریضی های شایع دوران کودکی هستند. سرطان خون می‌ تواند مزمن باشد و علامت‌ ها به کندیپرورش کنند و یا امکان پذیر است حاد باشد و علامت ‌ها خیلی سریع ظاهر شوند.

لوسمی، بچه ها و نوجوانان را تحت اثر قرار می دهد و طبق گفته موسسه ملی سرطان در ایالات متحده، این رایجترین گونه سرطان در بچه ها زیر ۱۵ سال است. هر ساله محدوده ۴۰۰۰ بچه به سرطان خون مبتلا می شوند.

لوسمی بر سلول های خونی تاثیر می گذارد. این مریضی سبب ایجاد گلبول های سفید غیرطبیعی در مغز استخوان شخص می شود. اینها پس از آن از طریق جریان خون حرکت می ‌کنند و تولید سلول‌ های سالم خون را سرکوب می ‌کنند.

تشخیص زودزمان سرطان خون در بچه ها

نشانه ها رایج سرطان خون بچه ها

اگر بچه نشانه ها زیر را داشته باشد و در خانواده اش سابقه سرطان خون باشد، ارتباط با یک دکتر الزامی است.

  1. کم خونی

کم خونی وقتی رخ می ‌دهد که جسم گرفتار فقدان گلبول ‌های قرمز خون است. گلبول های قرمز مسئول حمل اکسیژن در اطراف جسم هستند و اگر کسی آن را به اندازه به اندازه نداشته باشد، امکان پذیر است موارد زیر را تجربه کند:

  • خستگی
  • ضعف
  • تنفس سخت
  • سرگیجه
  • سردرد
  • پوست رنگ پریده
  • احساس سرمای غیرعادی
  1. عفونت های مکرر

بچه ها مبتلا به سرطان خون دارای تعداد بیشتری گلبول های سفید خون هستند اما زیادتر این گلبول ها به درستی کار نمی‌ کنند. این به این علت است که سلول ‌های غیر طبیعی جانشین سلول ‌های سفید سالم خون می‌ شوند.

گلبول ‌های سفید خون بهمراقبت از جسم یاری می ‌کنند و با عفونت‌ ها جنگیدن می ‌کنند.

عفونت ‌های مقاوم و مداوم می ‌تواند نشان دهد که یک بچه به اندازه به اندازه گلبول های خون سفید سالم ندارد.

  1. کبودی و خونریزی

اگر یک بچه به راحتی کبودی ، خونریزی شدید بینی یا خونریزی لثه را تجربه می کند، این قادراست نشان از سرطان خون داشته باشد. یک بچه مبتلا به این گونه سرطان فاقد پلاکت هایی است که به پیشگیری از خونریزی یاری می کند.

  1. درد استخوانی یا مفصلی

اگر کودکی از درد مفصلی می نالد و یا استخوان هایش درد می کند، این درد شدید قادراست خبر از دچاری بچه به سرطان خون دوران کودکی داشته باشد. زمانی سرطان خون پیشرفت می ‌کند، سلول‌ های غیر عادی می‌ توانند در مفاصل و یا نزدیک به میزان استخوان جمع شده و سبب درد شوند

  1. تورم

در یک بچه مبتلا به لوسمی، تورم قادراست بر بخش های متفاوت جسم او اثر بگذارد، از جمله:

شکم، وقتی که سلول های غیر طبیعی در کبد و طحال جمع می شوند

چهره و بازوها، وقتی که فشار روی وریدی به نام کاوا(cava) ، سبب خونریزی در منطقه می شود.

غدد لنفاوی، وقتی که یک شخص توده های کوچک را در دو طرف گردن یا در بخش استخوان ترقوه مشاهده می‌ کند.

باارزش است که توجه داشته باشیم که کودکی که بدون اینکه نشانه ها دیگری داشته باشد، فقط به غدد لنفاوی متورم مبتلا شده، گرفتار یک عفونت شده تا سرطان خون!

همینطور، تومورهای دیگر گونه های سرطان به احتمال بیشتر فشار را بر ورید اجوف بالایی وارد می ‌کنند و منجر به تورم صورت می‌ شوند. تورم وقتی بدتر خواهد شد که بچه بیدار ‌شود و در طول روز خوب شدن خواهد یافت.

این مریضی سندروم ورید اجوف فوقانی ندلگرمیه می ‌شود و به ندرت در موارد دچار به سرطان خون اتفاق می‌ افتد. با این حال، می ‌تواند تهدید کننده زندگی باشد و احتیاج به مواظبت اضطراری دارد.

  1. فقدان اشتها، دل ‌درد و کم شدن وزن

اگر سلو ل‌های سرطان خون در کبد، کلیه ‌ها و یا طحال ایجاد ‌شوند، این هیکل‌ ها می ‌توانند بر روی معده فشار بیاورند. بنابراین این اتفاق بچه امکان پذیر است یک احساس سیری، کم شدن اشتها و کم شدن وزن داشته باشد.

  1. سرفه یا مسئله تنفسی

لوسمی قادراست بخش های جسم را در داخل و اطراف قفسه سینه، نظیر بعضی از غده های لنفاوی یا تیماس، غدد بین ریه ها تحت اثر قرار دهد. اگر این بخش ها از جسم متورم شوند، می توانند بر روی نای فشار ایجاد کنند و سختی تنفس به وجود آید. مسائل تنفسی نیز در صورتی رخ می ‌دهد که سلول‌ های خونی جسم در رگ ‌های خونی کوچک ریهپرورش کنند.

اگر بچه به سختی نفس می ‌کشد، رجوع به اورژانس الزامی است.

علامت های شناسایی سرطان خون در کودک

  1. سردرد، استفراغ و تشنج

اگر سرطان خون بر مغز و یا نخاع اثر بگذارد، امکان پذیر است بچه موارد زیر را تجربه کند:

  • سردرد
  • ضعف
  • تشنج
  • استفراغ
  • مسئله تمرکز
  • مسائل مربوط به تعادل
  • تاری دید
  1. حساسیت های پوستی

سلول های لوسمی که به پوست نفوذ می کنند، امکان پذیر است منجر به ظهور لکه های کوچک، تیره و یا نظیر جوش شوند. این مجموعه سلول ها کلرم یا سارکوم گرانولیسیتی ندلگرمیه می شود و خیلی نادر است. کبودی و خونریزی که یکی از علامت های سرطان خون هستند نیز می ‌تواند سبب ایجاد نقاط کوچک به نام پتشی شود که امکان پذیر است نظیر گونهی جوش به دید برسند.

  1. خستگی شدید

در موارد نادر، لوسمی منجر به ضعف و خستگی خیلی شدید می شود که قادراست منجر به ضعف گفتار شود. این اتفاق وقتی رخ می ‌دهد که سلول ‌های سرطان خون در خون جمع می‌ شوند و سبب سفت شدن خون می ‌شوند. خون امکان پذیر است آنقدر غلیظ باشد که گردش خون از طریق عروق کوچک مغز کند شود.

  1. احساس کلی ناخوشایند و بیمارگونه

یک بچه امکان پذیر است قادر به توصیف جزئیات نشانه ها خود نباشد، اما امکان پذیر است که به طور کلی مریض به دید برسد. زمانی که دلیل مریضی بچه معلوم نیست، با دکتر مشورت نمایید.

نشانه ها اولیه سرطان خون در بچه ها

تشخیص زودزمان سرطان خون امکان پذیر است اندکی سخت باشد.

این نشانه ها ها می ‌توانند از بچه به بچه دیگر مختلف باشند، امکان پذیر است تمام بچه ها مبتلا به سرطان خون، نشانه ها لیست ‌شده در بالا را نداشته باشند.

نشانه ها اولیه نیز بسته به اینکه بچه به سرطان خون حاد مبتلا است یا مزمن، مختلف هستند. نشانه ها سرطان شدید اکثر به شتاب ظاهر می ‌شوند و امکان پذیر است قابل‌ توجه باشند. مردم مبتلا به سرطان خون مزمن امکان پذیر است خفیف ‌تر بوده و به تدریج در طول وقت پیشرفت کنند.

اگر پدرومادر یا مواظبان بچه هر یک از نشانه ها بالا را در بچه مشاهده کنند، مناسبتر است که در اسرع زمان بچه را به یک دکتر ببرند. شناسایی سریع می‌ تواند اعتماد حاصل کند که بچه سریعا معالجه درست را گرفتن می‌ کند.

با این حال، خیلیی از این علامت ‌ها شایع هستند و می‌ توانند گستره ‌ای از مریضی ‌های دیگر را نشان دهند. پزشک آزمایش ‌ها و ارزیابی ‌های متفاوتی را قبل از شناسایی مریضی انجام خواهد داد.

چشم انداز

سرطان خون ویژه بچه ها گونه های متفاوتی دارد. برای پدرومادر و یا مواظبت کننده باارزش است که هر چه زودتر درباره تندرستی بچهشان با دکتر صحبت کنند.

امروزه دکتران می‌ توانند خیلیی از موارد سرطان خون دوران کودکی را با موفقیت معالجه کنند. روش‌ های معالجه در حال پیشرفت هستند و نرخ بقا برای بعضی از اشکال این مریضی به خوب شدن خود دنباله می ‌دهد.

دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد